ساري ياب ساري ياب .

ساري ياب

درمان هاي ناباروري | نازايي

ناباروري و يا عقيم بودن  به عدم ناتواني در توليد مثل گفته مي‌شود كه در بيشتر جانداران از جمله گياهان و حيوانات وجود دارد.. سازمان بهداشت جهاني ٌWHO، ناباروري را يك بيماري سيستم توليد مثل مي‌داند، كه به عدم ناتواني يك زوج در باردار شدن پس از يك سال رابطه جنسي بدون جلوگيري از بارداري ناميده مي شود.
ناباروري يكي از مشكلات زوج‌ها هست. اين مشكل در انسانها و حتي حيوانات وجود دارد.
ناباروري مي تواند علل مربوط به زن يا مرد يا هر دو باشد. حدود 40% از مشكلات نازايي مربوط به مردان، 40% مربوط به زنان و حدود10% مربوط به هر دو است. در حدود 10% از زوج ها نيز عامل ناباروري مشخص نيست.به عبارت ديگر در اين زوج ها با توجه به انجام آزمايش هاي موجود مشكلي ندارند ولي به علل نامشخصي بچه دار نمي شوند.

ناباروري علل مختلفي دارد و در بسياري از زوج‌هاي نابارور ممكن است چند عامل به‌طور هم‌زمان در آن نقش داشته باشند. ناباروري ممكن است به دليل مشكلات مردان (ناباروري مردان: Male Infertility)، مشكلات زنان (ناباروري زنان: Female Infertility) و يا بدون دليل و توجيه مشخصي (ناباروري‌هاي توجيه نشده: Unexplained Infertility) باشد.خوشبختانه با پيشرفت آگاهي، علم و تكنولوژي و با كمك‌گيري از دستاوردهاي پزشكي آن امروزه كمتر كسي پيدا مي‌شود كه بي‌بهره مانده و نتواند به آرزوي داشتن فرزند جامه عمل بپوشاند.
امروزه با پيشرفت علم پزشكي و فناوري، درمان مشكلات ناباروري و نازايي با موفقيت بيشتري نسبت به قبل انجام مي‌شود. درمان‌هاي دارويي در كنار روش‌هاي كمك‌باروري (ART) اين شانس را براي بسياري از زوج ها ايجاد كرده است كه با وجود مشكلات ناباروري بتوانند باردار شوند. اين مطلب مي‌تواند

انواع روش هاي درمان ناباروري و نازايي

براي درمان ناباروري با توجه به علت اصلي ناباروري، گزينه‌هاي متفاوتي وجود دارد. درمان‌ها معمولاً با روش‌هايي كه ريسك تهاجمي كمتر دارد شروع مي‌شود و در صورت عدم نتيجه مشاعد ساير روش‌ها مورد استفاده قرار مي‌گيرد. پزشك با مشاهده آزمايش‌هاي زوجين، مشاوره هاي لازم را براي انتخاب بهترين روش درماني كمك باروري (ART) در اختيار آنها قرار خواهد داد.
بعضي از روش‌هاي درمان نازايي و كمك باروري (ART) بطور مفصل در زير معرفي شده است:

تلقيح داخل رحمي اسپرم IUI
لقاح خارج رحمي IVF
ميكرواينجكشن ICSI
هيستروسكوپي تشخيصي درماني
سقط مكرر (تشخيص و درمان)
جراحي هاي ناباروري مردان
ناباروري در ايران
تحقيقات انجام شده در كشور نشان مي‌دهد كه از هر ۶ زوج كه تصميم به بچه دار شدن مي‌گيرند يك زوج صاحب فرزند نمي‌شود. آمارها از وجود بيش از سه ميليون زوج نابارور در ايران خبر مي‌دهند. مديركل دفتر سلامت جمعيت و خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با بيان مطلب فوق افزود: سال گذشته يك ميليون و ۵۳۰ هزار در كشور تولد صورت گرفت و ۲۵۰ هزار مورد سقط جنين رخ داده‌است كه آمار سقط جنين روند نزولي را طي مي‌كند. پيشگيري از ناباروري ثانويه در دستور كار است تا عواملي كه موجب ناباروري مي‌شوند رفع شده و افراد نابارور صاحب فرزند شوند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۳۶:۲۱ توسط:علي رشيدي موضوع: نظرات (0)

معيارهاي انتخاب يك تردميل اقتصادي

تردميل و يا به انگليسي Treadmill دستگاهي است كه درجا راه رفتن، دويدن آهسته و دويدن سريع در خانه يا باشگاه ورزشي را شبيه سازي مي كند. گاها به تردميل دستگاه هاي دو ثابت نيز گفته مي شود.
مهترين عامل بيماري هاي قلبي و عروقي كم تحركي در زندگي روز مره است. از سوي ديگر مشغوليت فكري و كاري بيش از حد افراد، زماني براي فعاليت‌هاي ورزشي براي آنان باقي نمي‌گذارد، آلودگي هوا و سرما و گرما و در دوره فعلي بيماري همه گير كرونا عملا امكان پياده‌روي و دويدن در بيرون از خانه را براي همه دشوار ساخته است. در چنين شرايطي دستگاهي به نام تردميل به كمك انسان‌ها آمده و امكان انجام چنين ورزش‌ها و فعاليت‌هايي را براي مردم در خانه و باشگاه فراهم ساخته است.
تردميل يكي از وسيله‌هاي پركاربرد و پرطرفدار در خانه‌ها و باشگاه‌هاي ورزشي است كه زمينه را براي راه رفتن و دويدن افراد فراهم مي‌كند. اين دستگاه تاثير زيادي براي بازسازي ماهيچه‌ها و استخوان‌ها، رسيدن به سلامتي جسماني و تناسب اندام از راه پياده‌روي و دويدن در خانه و باشگاه است.
تردميل ها براساس نوع كاركرد، تحمل وزن و مكان استفاده دسته بندي مي شوند.

انواع تردميل بر حسب كاركرد
تردميل مكانيكي: اين نوع از تردميل ها بدون موتور هستند و توسط كاربر به حركت در مي آيند.
تردميل موتوردار: اين تردميل ها داراي موتور هستند و مي توان به صورت خودكار يا دستي تنها با فشردن يك دكمه، تنظميات سرعت، شيب و ديگر برنامه ها را اجرا كرد. آنها با برق كار مي كنند.

انواع تردميل بر حسب مكان مورد استفاده
تردميل خانگي : همانطور كه از نام ان پيداست اين تردميل ها بيشتر مناسب براي فضاي خانه هستند. نكته اي كه در خريد تردميل خانگي مورد نظر قرار مي‌گيرد اين استكه خريد تردميل خانگي براي فرد يا افراد خاصي صورت مي‌گيرد كه قد و وزن آنها مشخص است، پس به راحتي مي‌توان نوعي از آن را انتخاب كرد تا با ساختار فيزيكي افراد خانواده هماهنگي داشته باشد. اغلب تردميل هاي خانگي قابليت تاشدن دارند تا جابه‌جايي آنها آسان باشد. اندازه تسمه هم در انواع تردميل خانگي معمولا كوچكتر از تردميل باشگاهي است تردميل هاي خانگي با ابعاد كمتر و قدرت موتور پايين تر طراحي شده اند. نوع موتور آنها DC است. و اغلب قدرت موتور انها زير 5 اسب بخار است.

تردميل باشگاهي : تردميل باشگاهي برخلاف تردميل خانگي براي استفاده افراد مختلف با قد و وزن و قدرت بدني گوناگوني صورت مي‌گيرد. انواع تردميل باشگاهي داراي اندازه بزرگتري هستند و تسمه آنها نيز پهن‌تر و درازتر است تا بتوانند وزن افراد مختلف و سنگيني قدم‌هاي آنها را تحمل كنند. اين تردميل ها براي استفاده در باشگاه با ابعاد بيشتر و قدرت موتور بالاتر طراحي شده اند. موتور آن AC است. تردميل هاي باشگاهي قدرت موتور بيش از 5 اسب بخار دارند.
تردميل هاي آبي: اين نوع از تردميل ها نيز براي استفاده در داخل آب معمولا: استخرها ساخته شده اند. آنها در واقع همانند تردميل هاي مكانيكي بدون موتور هستند.

برنامه هاي از پيش تعيين شده تردميل ها
در بخشي از تردميل شما مي توانيد وزن خود را به دستگاه بدهيد و مقدار كالري سوزي خود را مشاهده كنيد. همچنين مي توانيد تا سه ماه آينده ببينيد كه به چه نقطه اي از هدفتان رسيده ايد. اين برنامه ها ممكن است شامل: برنامه هفتگي كالري سوزي، برنامه Intarval Training (تمرين متناوب) و ديگر برنامه باشند.

چگونه يك تردميل مناسب انتخاب كنيم؟
با توجه به توضيحاتي كه در بالا براي ويژگي هاي يك تردميل ارائه شد، حتي اگر نوع حركت ها و مزاياي آنها يكسان باشد، تردميل ها با اندازه، ابعاد تسمه، ويژگي ها، برنامه هاي از پيش تعيين و غيره … مي توانند بسيار متفاوت و حتي در زمان انتخاب سردگرم كننده باشند.
مهمترين مورد براي انتخاب يك تردميل، شناخت اهداف و نيازها در مورد استفاده آن است. شما بايد به طور دقيق بدانيد براي چه هدف و رفع چه نيازي تردميل مي خريد، آيا اضافه وزن داريد و يا مي خواهيد سريعا وزن كم كنيد؟ آيا تنها براي استفاده معمول مي خواهيد؟ و آيا به غير از ما نفرات ديگر هم از اين تجهيزات ورزشي استفاده خواهند كرد؟

هنگام خريد تردميل حتما موراد زير را در زمان خريد در نظر بگيريد:
ابعاد تردميل و انطباق آن با ابعاد فضاي خانه يا باشگاه
تعداد نفرات استفاده كننده از تردميل
وزن تحملي تردميل (لازم است وزن تحملي تردميل از ۱۰ كيلوگرم وزن فرد بيشتر باشد)
عرض و طول تسمه (هر چه بيشتر باشد فضاي بيشتري براي شما ايجاد مي شود)
قابليت تاشو بودن براي اشغال فضاي كمتر و مناسب براي خانه (تردميل هاي باشگاهي تاشو نيستند)
مشخصات ظاهري تردميل مانند: صفحه نمايشگر، ضربه گيرها، جنس بدنه، برنامه هاي از پيش تعيين شده، قابليت پخش موسيقي
گارانتي و خدمات پس از فروش
خريد تردميل ارزان قيمت خانگي و باشگاهي
مهمترين عامل انتخاب يك تردميل، خريد از شركت و يا فروشگاه تجهيزات ورزشي معتبر و خدمات پس از فروش آن مي باشد. ما در ريتون اسپورت انواع تردميل خانگي و باشگاهي با برندهاي مختلف را با توجه به نيازهاي شما ارائه ميدهيم. كارشناسان و مشاوران ما آماده خدمت رساني به شما مشتريان عزير مي باشد.
جهت اطلاعات بيشتر با كارشناسان ما تماس بگيريد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۵۴:۵۵ توسط:علي رشيدي موضوع: نظرات (0)

گردشگري سلامت | مديكال توريسم

 
سازمان جهاني گردشگري (WTO) به طور خاص، گردشگري سلامت را چنين تعريف مي‌كند : استفاده از خدماتي كه به بهبود يا افزايش سلامتي و افزايش روحيه فرد (با استفاده از آب‌هاي معدني ، آب و هوا يا مداخلات پزشكي) منجر مي‌شود و در مكاني خارج از محل سكونت فرد – كه بيش از ۲۴ ساعت است – به طول مي‌انجامد.

مقوله‌ي گردشگري سلامت فراتر از گردشگري درماني است. آب‌هاي گرم و معدني و لجن درماني همراه با امكانات طبيعي نيز شامل مقوله‌ي گردشگري سلامت است. شعار جهاني توريسم سلامت، امكانات و خدمات در حد كشور‌هاي جهان اول يا پيشرفته و قيمت‌ها و هزينه‌ها در حد كشور‌هاي در حال توسعه و جهان سوم است.
صنعت گردشگري دامنه اي وسيع دارد و از بخش هاي متنوعي تشكيل شده است كه يكي از مهمترين بخش هاي صنعت گردشگري سلامت و توريسم درماني است.
امروزه وجود پتانسيل هاي عظيم تاريخي و حتي طبيعي در ايران اين كشور را به يكي از جذاب ترين مناطق گردشگري دنيا بدل كرده است.

اكثر افراد پزشكان ايراني را در دنيا قابل اعتماد دانستند و ورود اين گونه توريست ها را در ارتقاء سطح دانش پزشكان ايراني موثر دانستند و معتقد بودند كه اين امر به بهبود وضع درماني در شهر هاي مختلف كمك مي كند در واق مي توان گفت اين استعداد بالقوه دركادر پزشكي ما وجود دارد و مي توان با رونق توريسم پزشكي از خروج پزشكان ايراني جلوگيري كرد. درصد قابل توجهي از افراد ايران را مركزي با توانائي تبديل به قطب توريسم پزشكي در اغلب رشته ها مي دانند و مي توان با بالا بردن كارايي ها ايران را يكي از قطب هاي مهم پزشكي در منطقه تبديل كرد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۵۳:۲۷ توسط:علي رشيدي موضوع: نظرات (0)