ساری یاب ساری یاب .

ساری یاب

گردشگری سلامت | مدیکال توریسم

 
سازمان جهانی گردشگری (WTO) به طور خاص، گردشگری سلامت را چنین تعریف می‌کند : استفاده از خدماتی که به بهبود یا افزایش سلامتی و افزایش روحیه فرد (با استفاده از آب‌های معدنی ، آب و هوا یا مداخلات پزشکی) منجر می‌شود و در مکانی خارج از محل سکونت فرد – که بیش از ۲۴ ساعت است – به طول می‌انجامد.

مقوله‌ی گردشگری سلامت فراتر از گردشگری درمانی است. آب‌های گرم و معدنی و لجن درمانی همراه با امکانات طبیعی نیز شامل مقوله‌ی گردشگری سلامت است. شعار جهانی توریسم سلامت، امکانات و خدمات در حد کشور‌های جهان اول یا پیشرفته و قیمت‌ها و هزینه‌ها در حد کشور‌های در حال توسعه و جهان سوم است.
صنعت گردشگری دامنه ای وسیع دارد و از بخش های متنوعی تشکیل شده است که یکی از مهمترین بخش های صنعت گردشگری سلامت و توریسم درمانی است.
امروزه وجود پتانسیل های عظیم تاریخی و حتی طبیعی در ایران این کشور را به یکی از جذاب ترین مناطق گردشگری دنیا بدل کرده است.

اکثر افراد پزشکان ایرانی را در دنیا قابل اعتماد دانستند و ورود این گونه توریست ها را در ارتقاء سطح دانش پزشکان ایرانی موثر دانستند و معتقد بودند که این امر به بهبود وضع درمانی در شهر های مختلف کمک می کند در واق می توان گفت این استعداد بالقوه درکادر پزشکی ما وجود دارد و می توان با رونق توریسم پزشکی از خروج پزشکان ایرانی جلوگیری کرد. درصد قابل توجهی از افراد ایران را مرکزی با توانائی تبدیل به قطب توریسم پزشکی در اغلب رشته ها می دانند و می توان با بالا بردن کارایی ها ایران را یکی از قطب های مهم پزشکی در منطقه تبدیل کرد.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ دی ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۵۳:۲۷ توسط:علی رشیدی موضوع: نظرات (0)