ساری یاب ساری یاب .

ساری یاب

معیارهای انتخاب یک تردمیل اقتصادی

تردمیل و یا به انگلیسی Treadmill دستگاهی است که درجا راه رفتن، دویدن آهسته و دویدن سریع در خانه یا باشگاه ورزشی را شبیه سازی می کند. گاها به تردمیل دستگاه های دو ثابت نیز گفته می شود.
مهترین عامل بیماری های قلبی و عروقی کم تحرکی در زندگی روز مره است. از سوی دیگر مشغولیت فکری و کاری بیش از حد افراد، زمانی برای فعالیت‌های ورزشی برای آنان باقی نمی‌گذارد، آلودگی هوا و سرما و گرما و در دوره فعلی بیماری همه گیر کرونا عملا امکان پیاده‌روی و دویدن در بیرون از خانه را برای همه دشوار ساخته است. در چنین شرایطی دستگاهی به نام تردمیل به کمک انسان‌ها آمده و امکان انجام چنین ورزش‌ها و فعالیت‌هایی را برای مردم در خانه و باشگاه فراهم ساخته است.
تردمیل یکی از وسیله‌های پرکاربرد و پرطرفدار در خانه‌ها و باشگاه‌های ورزشی است که زمینه را برای راه رفتن و دویدن افراد فراهم می‌کند. این دستگاه تاثیر زیادی برای بازسازی ماهیچه‌ها و استخوان‌ها، رسیدن به سلامتی جسمانی و تناسب اندام از راه پیاده‌روی و دویدن در خانه و باشگاه است.
تردمیل ها براساس نوع کارکرد، تحمل وزن و مکان استفاده دسته بندی می شوند.

انواع تردمیل بر حسب کارکرد
تردمیل مکانیکی: این نوع از تردمیل ها بدون موتور هستند و توسط کاربر به حرکت در می آیند.
تردمیل موتوردار: این تردمیل ها دارای موتور هستند و می توان به صورت خودکار یا دستی تنها با فشردن یک دکمه، تنظمیات سرعت، شیب و دیگر برنامه ها را اجرا کرد. آنها با برق کار می کنند.

انواع تردمیل بر حسب مکان مورد استفاده
تردمیل خانگی : همانطور که از نام ان پیداست این تردمیل ها بیشتر مناسب برای فضای خانه هستند. نکته ای که در خرید تردمیل خانگی مورد نظر قرار می‌گیرد این استکه خرید تردمیل خانگی برای فرد یا افراد خاصی صورت می‌گیرد که قد و وزن آنها مشخص است، پس به راحتی می‌توان نوعی از آن را انتخاب کرد تا با ساختار فیزیکی افراد خانواده هماهنگی داشته باشد. اغلب تردمیل های خانگی قابلیت تاشدن دارند تا جابه‌جایی آنها آسان باشد. اندازه تسمه هم در انواع تردمیل خانگی معمولا کوچکتر از تردمیل باشگاهی است تردمیل های خانگی با ابعاد کمتر و قدرت موتور پایین تر طراحی شده اند. نوع موتور آنها DC است. و اغلب قدرت موتور انها زیر 5 اسب بخار است.

تردمیل باشگاهی : تردمیل باشگاهی برخلاف تردمیل خانگی برای استفاده افراد مختلف با قد و وزن و قدرت بدنی گوناگونی صورت می‌گیرد. انواع تردمیل باشگاهی دارای اندازه بزرگتری هستند و تسمه آنها نیز پهن‌تر و درازتر است تا بتوانند وزن افراد مختلف و سنگینی قدم‌های آنها را تحمل کنند. این تردمیل ها برای استفاده در باشگاه با ابعاد بیشتر و قدرت موتور بالاتر طراحی شده اند. موتور آن AC است. تردمیل های باشگاهی قدرت موتور بیش از 5 اسب بخار دارند.
تردمیل های آبی: این نوع از تردمیل ها نیز برای استفاده در داخل آب معمولا: استخرها ساخته شده اند. آنها در واقع همانند تردمیل های مکانیکی بدون موتور هستند.

برنامه های از پیش تعیین شده تردمیل ها
در بخشی از تردمیل شما می توانید وزن خود را به دستگاه بدهید و مقدار کالری سوزی خود را مشاهده کنید. همچنین می توانید تا سه ماه آینده ببینید که به چه نقطه ای از هدفتان رسیده اید. این برنامه ها ممکن است شامل: برنامه هفتگی کالری سوزی، برنامه Intarval Training (تمرین متناوب) و دیگر برنامه باشند.

چگونه یک تردمیل مناسب انتخاب کنیم؟
با توجه به توضیحاتی که در بالا برای ویژگی های یک تردمیل ارائه شد، حتی اگر نوع حرکت ها و مزایای آنها یکسان باشد، تردمیل ها با اندازه، ابعاد تسمه، ویژگی ها، برنامه های از پیش تعیین و غیره … می توانند بسیار متفاوت و حتی در زمان انتخاب سردگرم کننده باشند.
مهمترین مورد برای انتخاب یک تردمیل، شناخت اهداف و نیازها در مورد استفاده آن است. شما باید به طور دقیق بدانید برای چه هدف و رفع چه نیازی تردمیل می خرید، آیا اضافه وزن دارید و یا می خواهید سریعا وزن کم کنید؟ آیا تنها برای استفاده معمول می خواهید؟ و آیا به غیر از ما نفرات دیگر هم از این تجهیزات ورزشی استفاده خواهند کرد؟

هنگام خرید تردمیل حتما موراد زیر را در زمان خرید در نظر بگیرید:
ابعاد تردمیل و انطباق آن با ابعاد فضای خانه یا باشگاه
تعداد نفرات استفاده کننده از تردمیل
وزن تحملی تردمیل (لازم است وزن تحملی تردمیل از ۱۰ کیلوگرم وزن فرد بیشتر باشد)
عرض و طول تسمه (هر چه بیشتر باشد فضای بیشتری برای شما ایجاد می شود)
قابلیت تاشو بودن برای اشغال فضای کمتر و مناسب برای خانه (تردمیل های باشگاهی تاشو نیستند)
مشخصات ظاهری تردمیل مانند: صفحه نمایشگر، ضربه گیرها، جنس بدنه، برنامه های از پیش تعیین شده، قابلیت پخش موسیقی
گارانتی و خدمات پس از فروش
خرید تردمیل ارزان قیمت خانگی و باشگاهی
مهمترین عامل انتخاب یک تردمیل، خرید از شرکت و یا فروشگاه تجهیزات ورزشی معتبر و خدمات پس از فروش آن می باشد. ما در ریتون اسپورت انواع تردمیل خانگی و باشگاهی با برندهای مختلف را با توجه به نیازهای شما ارائه میدهیم. کارشناسان و مشاوران ما آماده خدمت رسانی به شما مشتریان عزیر می باشد.
جهت اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ دی ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۵۴:۵۵ توسط:علی رشیدی موضوع: نظرات (0)